حسین شریعتمداری نوشت: اگر درخواست مکالمه از سوی آقای روحانی بوده است، آیا نسبت دادن آن به آمریکایی‌ها با شعار «دولت راستگویان» در تناقض نیست؟! و چنانچه این درخواست از سوی آمریکایی‌ها بوده است، نشان‌دهنده آن است که دولت آمریکا حتی در حد و اندازه اعلام‌نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت نداشته و قابل اعتماد نیست،

به گزارش مشرق، مدیر مسوول کیهان در سر مقاله امروز این روزنامه نوشت: پرسیدن که عیب نیست. مخصوصا از کسانی که «دانستن را حق مردم» می‌دانند! و طی سه دهه گذشته بارها بر این «حق» اصرار ورزیده‌اند. از این روی، پرسشی که در پیش است و آنچه این نوشته در پیوست خود دارد، نباید دولتمردان محترم را آزرده‌خاطر کند و یا این تلقی را پدید آورد که قرار است زحمات متراکم و روزهای پرکار آنها نادیده گرفته شود. پرسش درباره سفر نیویورک است، سفری که طی چند روز گذشته پیرامون دستاوردهای آن تبلیغات پرحجم و گسترده‌ای شده و این تبلیغات کماکان ادامه دارد. پرسش اما، این است که جناب رئیس‌جمهور محترم و هیئت همراه ایشان در سفر نیویورک و در تعامل با آمریکا و متحدانش «چه داده‌اند و چه گرفته‌اند»؟ و در این‌باره گفتنی‌هایی هست؛
1- سخنرانی آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور محترم کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مصاحبه‌های بعدی ایشان با رسانه‌های آمریکایی، اگرچه در برخی از موارد که به آن اشاره‌ای گذرا خواهیم داشت، خالی از کاستی نبود ولی در مجموع می‌توان اظهارات جناب روحانی را در تاکید بر سیاست‌های کلان نظام، حمایت و دفاع از حقوق مردم شریف ایران و استدلال‌ها و مستنداتی که برای این منظور ارائه کرده بودند، مثبت ارزیابی کرده و مخصوصا بخش‌هایی از آن را شایسته تقدیر دانست.
این بخش از سخنان رئیس‌جمهور محترم کشورمان با عصبانیت دشمنان تابلودار ایران اسلامی، مخصوصا رژیم صهیونیستی روبرو شد تا آنجا که نتانیاهو با شتابزدگی به اوباما و دولتمردان آمریکایی هشدار داد «فریب لفاظی‌های روحانی را نخورند»! لحن آرام و اظهارنظرهای آمیخته به آرامش‌ آقای روحانی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها، مخصوصا آنجا که با استدلال منطقی و محکم همراه بود نیز - که نمونه‌های فراوانی از این دست را می‌توان آدرس داد- تحسین‌برانگیز بود.
 اما لحن ملایم رئیس‌جمهور محترم کشورمان و نشانه‌ها و پیام‌هایی که از خواست جدی ایشان برای فرو ریختن دیوار بلند بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا حکایت می‌کرد نه فقط غیر از «وعده‌های نسیه» و لفاظی‌های بی‌پشتوانه مقامات آمریکایی هیچ دستاورد دیگری به دنبال نداشت بلکه به گونه‌ای که اشاره خواهیم کرد کفه مواضع‌ طلبکارانه و خواسته‌های باج‌خواهانه حریف را نیز سنگین‌تر کرد.
2- متاسفانه نرمش رئیس‌جمهور محترم کشورمان در مقابل حریف، تنها به لحن ایشان در گفتار خلاصه نشده بود بلکه جناب روحانی - شاید بی‌آن که متوجه باشند و یا بخواهند - در برخی از مواضع خود به گونه‌ای سخن گفتند که از دیپلمات‌ کارکشته و پرسابقه‌ای نظیر ایشان دور از انتظار بود. آقای روحانی در پاسخ به خبرنگار سی.ان.ان که نظر ایشان را درباره «هولوکاست» پرسیده بود، به اظهارات قبلی خود دراین‌باره اشاره کرده و گفتند؛ من دیپلمات هستم و نه مورخ و دراین‌باره - هولوکاست - باید مورخان نظر بدهند. این در حالی است که جناب روحانی می‌توانست با استفاده از این پاس - به قول والیبالیست‌ها - آبشار محکمی بر زمین حریف بکوبد و در ادامه پاسخ خود اضافه کند «البته تعجب می‌کنم که چرا به هیچ مورخی اجازه تحقیق و بررسی در این زمینه داده نمی‌شود.» این پرسش می‌توانست توپ هولوکاست را در میدان حریف بیندازد و جناب روحانی باید می‌دانستند که ممنوعیت تحقیق درباره هولوکاست یکی از پاشنه آشیل‌های به شدت آسیب‌پذیر صهیونیست‌ها و غرب است.
و یا در سخنان دیگری به عنوان یک نظر تعیین‌کننده و برگ برنده! پیشنهاد دادند که اسرائیل (!) نیز باید به معاهده NPT بپیوندد. این پیشنهاد ایشان به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هیئت‌های سیاسی را «بهت‌زده» کرد. چرا، زیرا پیشنهاد آقای روحانی، «امتیاز» بزرگی بود که رژیم صهیونیستی به عنوان یک آرزو دنبال می‌کند و آن، به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل است!
3- مروری گذرا بر مواضع رسما اعلام شده مقامات آمریکایی به وضوح نشان می‌دهد که حریف نه فقط در مقابل نرمش‌ها و امتیازات ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور محترم کشورمان هیچ امتیازی - تاکید می‌شود که هیچ امتیازی - نداده است، بلکه این نرمش و تسامح را به حساب نیاز جمهوری اسلامی نوشته و به روال بارها تجربه شده، به جای امتیاز در مقابل امتیاز، بر مطالبات باج‌خواهانه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز افزوده است.
آقای ظریف بعد از مذاکره با وزرای خارجه 1+5 و گفت‌وگوی اختصاصی و جداگانه با وزیر امور خارجه آمریکا، از مذاکرات ابراز خشنودی کرد و توضیح داد که ظرف حداکثر یکسال همه مسائل حل شده و تحریم‌ها برداشته می‌شود. اما جان کری، بلافاصله بعد از این نشست در مصاحبه با خبرنگاران، فهرستی طولانی از مطالبات غیرقانونی آمریکا را مطرح کرد و بی‌آن که بگوید آمریکا در مقابل این مطالبات فراقانونی، غیر از لفاظی چه امتیازی را روی میز می‌گذارد گفت؛ اقدامات عملی ایران برای اعتمادسازی‌ می‌تواند شامل دسترسی سریع بازرسان به تأسیسات فردو، امضای پروتکل الحاقی، توقف داوطلبانه غنی‌سازی در حد بالا و... باشد.
خبرگزاری رویترز به نقل از اعضای کنگره آمریکا نوشت؛ «بیشتر اعضای کنگره، [آقای] حسن روحانی را فریبکار می‌دانند»! «ادر ویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد «ما می‌توانیم از طریق تحریم‌های فلج‌کننده به اعمال فشار بیشتر بر ایران ادامه دهیم! کاترین اشتون پس از پایان مذاکره با هیئت ایرانی گفت؛ در بسته پیشنهادی 1+5 تغییری ایجاد نشده است! رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که باید بر شدت تحریم‌ها علیه ایران افزوده شود، تعدادی از نمایندگان کنگره، از جمله «لیندسی گراهام» و «مک کین» با صدور بیانیه‌ای خطاب به اوباما، نوشته‌اند «ما نباید به ایران اجازه بدهیم از چانه‌زنی به عنوان ابزار فریب و خرید وقت استفاده کند»! و دهها نمونه دیگر که در گزارش‌ها و ستون اخبار ویژه امروز کیهان به مواردی از آنها - فقط به عنوان مشتی از خروارها - اشاره شده است.
و اکنون باید از رئیس‌جمهور محترم و هیئت‌ بلندپایه همراه ایشان پرسید که آیا می‌توانند فقط به یک نمونه از واکنش مثبت و حاکی از امتیاز مقامات رسمی حریف که در پاسخ به «نرمش»! جناب روحانی ارائه شده باشد اشاره کنند؟! اگر پاسخ منفی است - که منفی است - دستاورد سفر چیست؟!
4- آخرین بخش از سفر نیویورک که باید آن را تأسف‌بارترین پرده و بزرگترین امتیازی دانست که رئیس‌جمهور محترم کشورمان به حریف داده است، مکالمه تلفنی ایشان با رئیس‌جمهور آمریکاست که در آخرین دقایق حضور رئیس‌جمهور کشورمان در نیویورک و هنگام ترک آمریکا به سوی ایران صورت پذیرفته بود. این رخداد از دو زاویه قابل ارزیابی است؛
الف: خانم سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا بلافاصله بعد از انجام مکالمه تلفنی یاد شده در مصاحبه با سی.ان.ان گفت؛ تماس تلفنی با اوباما به درخواست آقای روحانی صورت پذیرفته و تاکید کرد این درخواست برای ما تعجب‌آور بود. رایس می‌گوید؛ ما در اوایل هفته که اوباما در نیویورک بود تمایل خود را برای ملاقات وی با روحانی اعلام داشتیم اما طرف ایرانی نپذیرفت، ولی امروز - جمعه - در کمال تعجب از طرف آنها با ما تماس گرفته و اعلام شد که رئیس‌جمهور روحانی تمایل دارد در حالیکه می‌خواهد از نیویورک خارج شود با اوباما تماس تلفنی داشته باشد. از سوی دیگر‌ اما، آقای روحانی هنگام ورود به تهران اعلام کرد که درخواست مکالمه از سوی آمریکا بوده است.
و اکنون سوال این است که اگر درخواست مکالمه از سوی آقای روحانی بوده است، آیا نسبت دادن آن به آمریکایی‌ها با شعار «دولت راستگویان» در تناقض نیست؟! و چنانچه این درخواست از سوی آمریکایی‌ها بوده است، نشان‌دهنده آن است که دولت آمریکا حتی در حد و اندازه اعلام‌نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت نداشته و قابل اعتماد نیست، بنابراین پرسش بعدی آن است که جناب روحانی و هیئت‌ بلندپایه همراه ایشان با چه تحلیل و تفسیری از ضرورت اعتماد به آمریکا یاد کرده و با آنهمه تبلیغات گسترده و پرحجم از تعامل اعتمادساز آمریکا به عنوان یکی از دستاوردهای سفر نیویورک یاد می‌کنند؟! و این چه «گام اعتمادسازی»! است که هیچیک از طرفین تماس حاضر نیستند مسئولیت آن را برعهده بگیرند؟!
ب: ممکن است گفته شود مگر یک تماس تلفنی صرفنظر از آن که کدام طرف در انجام آن پیشقدم شده است، چه امتیازی برای حریف تلقی می‌شود که در این‌باره باید گفت؛ آمریکا طی سی و چند سال گذشته و مخصوصا طی چند سال اخیر به مذاکره با ایران اسلامی نه برای حل و فصل مسائل فیمابین بلکه به «مذاکره برای مذاکره» نیاز مبرم و حیاتی داشته است، چرا که به وضوح می‌داند و بارها به صراحت اعتراف کرده است که انقلاب‌های اسلامی منطقه و نهضت‌های مقاومت از ایستادگی ایران اسلامی الگو گرفته‌اند بنابراین بلافاصله پس از مذاکره، می‌تواند انجام آن را با این پیوست برای دنیا و جهان اسلام - یعنی عقبه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران - فاکتور کند که اگر الگوی شما ایران است، جمهوری اسلامی ایران نیز در نهایت و پس از سی‌ و چند سال مقاومت چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر آمریکا و متحدانش نداشته است! فقط نگاهی به انبوه تفسیرها و تحلیل‌ها و گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی‌ و صهیونیستی بیندازید و ببینید که چگونه از مکالمه تلفنی مورد اشاره با عنوان «تسلیم ایران اسلامی»! و ضعف و ناچاری ناشی از فشار تحریم‌ها یاد کرده‌اند؟!
5- و بالاخره گفتنی است که انتظار گشایش اقتصادی از مذاکره و رابطه با آمریکا نهایت ساده‌لوحی است و به این نکته و مستندات آن خواهیم پرداخت.

حسین شریعتمداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 309
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • محمد ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    احسنت حاج حسين جان. بساط نفاق قرار است به شيوه‌اي جديد برچيده شود. حالا وقت روشنگريست تا آن‌هايي كه قد دانه‌اي انصاف دارند، با چشم خود ببينند كه از بين دو دولت ايران و آمريكا، يكيشان دارد دروغ مي گويد و غير قابل اعتماد است، فقط اميدوارم غافلان زودتر بيدار شوند، قبل از آنكه با فشار چكمه آمريكايي‌ها بر گلويمان بيدار شويم!
  • سید امیر ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    این ایم باید زیاد به مزار شهدا برویم . ( ما انقلابی هستیم )
  • mohammad ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    آخه چرا خودمون رو قول بزنیم. آمریکا به ما امتیازنمیده مگر اینکه بیشتر از اون چیزی که داده رو از ما بگیره،آمریکا کوتاه نمیاد مگر با دست کشیدن ما از اصول انقلابمون.
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حسین پوآرو وارد می شود
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    29/02/1358 دولت امریکا ما را[تهدید]کرده بود که اگر چنانچه این اعدامها ادامه پیدا بکند، در روابط ایران با امریکا یک قدری خطر می‏افتد، ای الهی که به خطر بیفتد! ما روابط با امریکا را می‏خواهیم چه بکنیم. روابط ما با امریکا روابط یک مظلوم با یک ظالم است؛ روابط یک غارت شده با یک غارتگر است. ما می‏خواهیم چه کنیم. آنها میل دارند که با ما روابط داشته باشند؛ ما چه احتیاجی به امریکاداریم. امریکا آن طرف دنیاست. آنها می‏خواهند که بازار داشته باشند
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    دقیقا سخن درستی گفته شده اقایان از حول حلیم نیفتید توی دیگ !! پاراگراف اخر مقاله همه هدف امریکا از طرح دوستی ومذاکره است
  • سید حسن ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    می‏خواهی ذلیل باشی؟ برو پیوند کن با امریکا پیام امام به مناسبت حلول سال جدید و عید نوروز 1364
  • مجتبی ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مردم به تجربه ی رابطه با آمریکا نیاز دارند.بعدش خیلی مسائل مشخص میشه
  • محمدباقر ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    بسیار عالی بود.دمت گرم حاج حسین
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    این چه «گام اعتمادسازی»! است که هیچیک از طرفین تماس حاضر نیستند مسئولیت آن را برعهده بگیرند؟!
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ای شکم خیره به نانی بساز تا نکنی پشت به خدمت دوتا
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    انتظار گشایش اقتصادی از مذاکره و رابطه با آمریکا نهایت ساده‌لوحی است
  • سیدمرتضی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حاج حسین هوای حاج حسن رو داشته باش!
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    امید که ملت ایران بزودی از این افاضات خلاص شود. صحبت افرادی که در طول زندگی هیچ ثمره مثبتی برای این ملت نداشته اند ولی بدون تخصص اجازه اظهار نظر در هر مطلبی را به خود میدهند فایده ندارد.
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اینست منش انقلابی‌ها.
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تریبون کیهان=مشرق
  • الیاس ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    واقعا که عااااااالی تحلیل کردند
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مثبت دادم واسه حس طنزت، ولي مملكت رو با همين هواي فلاني رو داشته باش خراب كرديم. تو اگه طرفدار واقعي روحاني هم باشي بايد بگي حاج حسين، نقدهاي خودت رواز ما دريغ نكن.
  • محمد ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    باز كيهان و مشرق اعتقادي مينويسن، اون روزنامه‌هاي شرق و آفتابه يزد! و اعتماد ملي(آمريكا) و ... كه بر اساس مزد مي‌نويسن!
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    شما فضول هستی یا حقوق می گیری برای آمریکا جنگ روانی انجام بدهی کدامیک - آمریکا مرگ به نیرنگ تو - خون جوانان ایران زمین می چکد از چنگ تو.
  • قاسم ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اقای برادر شما که 8سال با سیاست های اقای احمدی نژاد همراهی کردی چه نتیجه ای برای ایران داشت.حالا اجازه بدین 1 سال بگذره بعد شروع کنید به خفه کردن مردم
  • رضا ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حالا مگه چی شده؟؟ یه جوری نوشتید مردم فکر میکنن روحانی مملکتو فروخته سند زده به نام اوباما برگشته؛ مطمئن باشید این کار با اجازه بزرگترهای مملکت بوده. شما مگه این همه حرف از ولایت نمی زنید؟؟ حداقل از رهبر مملکت سبقت نگیرید. فکر می کنید روحانی بدون اجازه اصلا جرات داشت با اوباما حرف بزنه؟؟ کاتولیک تر از پاپ نباشید خواهشا! کاری نکنید فردا رهبر مملکت از دولت حمایت کرد و تشکر کرد شرمنده باشی
  • محمدرضا ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    چند سالته مامانی ایا چیزی هم به خاطر داری
  • نور ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    عزیزان رهبر بزرگوار نظراتشان تابعی از شرایط زمانه است.اگر دست تقدیر مسئولینی روی کار آورد که انقلابی بودند و پایبسته به اصول این همان خط امام و رهبریست و اگر همچون امروز کسانی در راس کار بودند که قائل به سازش و هماهنگی با نظم جهانی هستند رهبری عزیز برای روشن شدن راه غلطشان این فرصت را به آنها داده تا پس از این دیگر بهانه ای به اسم نگذاشتند و نشد و نداشتن ارتباط با غرب و تحریم و ... را نداشته باشند. اما غیرتمندان راه امام چرا سکوت کرده اند! این عمل آنها کمک به خط سازش است یا کمک به تحت فشار گذاشتن رهبری! آیا اینکه رهبر بنا به شرایط تحمیلی اجازه مذاکره و گفتگو داده بهانه این است که همه خفه قان بگیرند و به به و چه چه کنند و ... و سئوال مهمتر این است که چرا پس از دوران دولت نهم و دهم این اتفاقات می افتد؟ و این خود مهمترین دلیل بر رد نظریه کسانیست که میگفتند احمدینژاد در این دوران اخر دولت بدنبال کوتاه آمدن از ارزشها بوده! آخرین کسانی که عملا مخالف مذاکره و رابطه بودند رفته اند و اکنون رهبر عزیز تنها کسی است که قائل به عدم مذاکره است اما ... مثل آنزمان که امام عزیز فرمود اگر من بودم ناوهای آمریکا را در خلیج فارس منهدم میکردم اما تحمیل گران چه کردند امام را به خوردن جام زهر کشاندند و تا حزب الله نفهمد این قضایا بارها تکرار خواهد شد
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    دقت کنید: فقط تحلیل خوبی کرده-حالا تا واقعیت چی باشه. خیلی ها تحلیل گر خوبی هستند خوب توجیه می کنند اما از واقعیت محکم حرف نمی زنند.
  • محمدرضا ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    وقتی کسی دو بار انگشتشو تو لونه عقرب بکنه بهش میگن چی ..........خجالت نکش بگو به کسی نمیگیم جز به خودش
  • علیرضا ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    منصفانه بخوایم قضاوت کنیم روحانی و تیم همراهش هوشمندانه در خواست طرف آمریکاییها رو رد کردند....
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اگر عزت به اینهاست، زمان شاه بیشترین عزت رو داشتیم، تحریم هم نبودیم. الان برگشتیم به زمان شاه، با این تفاوت که توی تحریم هستیم و یک سود سرشاری رو داریم طی ۳۵ سال به جیب دووَل غربی و غیره سرازیر میکنیم. اگر میخواستیم نوکر بمونیم پس چرا انقلاب کردیم. ما ۸ سال با دکتر احمدی نژاد با وجود تحریمهای فلج کننده انگلیس و اروپا و آمریکا (بعد از اشغال سفارت انگلیس توسط دولت انگلیس و عناصر داخلی اش) و ا وجود تحریمهای فلج کننده مجلس بر علیه دولت در ۸ سال گذشته، ما تونستیم هسته ای شیم، فضایی شیم، در المپیک برای اولین بار در بین ۲۰ تیم اول قرار بگیریو و هفدهم بشیم، مسکن مهر، هدفمندی، پتروشیمی، توسعه راه سازی، سد سازی تنها گوشه های کوچکی از خدمات دکتر احمدی نژاد عزیز بود
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    من کاری به درستی و غلطی مذاکرات ندارم اما اگر طبق گفته صدا و سیما و روزنامه های اصلاح طلب، آمریکا خواهان رابطه با ایران است، این را باید به پای دکتر احمدی نژاد نوشت که 8 سال از موضع قدرت با آمریکا برخورد کرد و آنان را در تنگنا قرار داد. روحانی الآن از سرمایه رئیس جمهور احمدی نژاد استفاده می کند، وگرنه کجا 8 سال پیش آمریکا خواهان رابطه بود؟!! روحانی باید بداند که سرمایه دکتر احمدی نژاد بسیار گرانقیمت است و نباید آن را خرج کند. تاریخ می نویسد که چگونه روحانی بر سر دستاوردهای دکتر احمدی نژاد سرمستی می کند.
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حسن جان رسید ی پیامک بده ! از سایه برو . مواظب خودت باش تو امید ما هستی !
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    آقایون کفن پوش و اصلاح طلبای دو ریالی کجا تشریف دارین؟ چرا صداتون در نمیاد؟ اون زمان که میگفتین جریان انحرافی دلار رو گرون کرده که با آمریکا مذاکره کنه که داشتین خودتون رو پاره میکردید!
  • گیلدا ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    جان كري گفته اگر طرف ايراني فردو رو در اختيار بازرسان قرار بده و همين طور در مورد ميزان غني سازي از ما اجازه بگيره ممكنه تا 3 ماه آينده در مورد تغيير رژيم تحريم ها تصميم گيري بشه!! در عين حال در سنا دارن تحرم هاي جديد رو تصويب و به امضاي اوباما مي رسونن و اين يعني چماغ تحريم تا صدها سال بالاي سرمون قرار داديم تا هر زمان كه دست از پا خطا كنيم با اون تحديدمون مي كنن و چون مي دونن كه نتيجه مي ده پس سخت تر و اميدوارانه تر و قاطعانه تر برخورد مي كنن و هرگز حقوقمون رو به رسميت نخواهند شناخت
  • میترا ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    رایس درست گفته نگفته که روحانی زنگ زد گفته حسن روحانی از او خواست تا باهاش تماس بگیریم !
  • سید ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اشتباهی منفی دادم.کاملا موافقم...
  • سید ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    واقعا تحلیل خوبی بود.دم حاج حسین گرم...
  • hojjat ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حالا نهایت ساده لوحی هم نیست. شاید آمریکا به دلایلی امتیازاتی رو هم هر چند کم و موقت بده، ام در اصل موضوع که به گفته امام امریکا شیطان بزرگ است هیچ شکی نیست
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مکالمه دقیقه 90روحانی نشون داد که لابی صهیونیست خیلی باهوش. است
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    8سال کشوربه روش شما اداره شد حالا وضعیتش اینه تورم 40 درصدی و رشد اقتصادی منفی حالا بزارید اقای روحانی به روش خودش عمل کنه 19 میلیون بهش رای دادن که وضعیت رو عوض کنه.خواهش میکنم چاپ کنید
  • رضا ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    بهتر است أميد را به ملتي كه صدها هزار شهيد دادهندً ببنديمً امريكا واروپا ميخواهندً در نهايتً چهً چيز را به ما بدهندً حق خودمانً را يعني برداشتنً ظلم ؟از گيسهً خود كه خرج نمكنندًدر عوض چهً ميخواهندً حاصل چندين سال زحمت وهزينهً سختيً حاصل از تحريم
  • علی ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    کو گوش شنوا! خیلی خوب بود.
  • ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مارپل حساب ناپاک نظر میدهد
  • جواد ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    احسنت به سردار قلم.... ویه تلنگر به برخی مخالفان این تحلیل : حواستان باشد که ادعای زنده باد مخالف من کردید.... حواستان باشد ادعای آزادی بیان کردید... حواستان باشد.....
  • ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    همانند اقاي شريعتمداري كه مخالف اين ارتباطه ، در امريكا هم مخالفين برقراري ارتباط زياد هستند ؛ همه هم مي دانند كه اين مخالفين عضو كدام لابي هستند ، پس ما هم مي توانيم به اين نتيجه برسيم كه همسويي با أن لابي ، مي تواند بحث برانگيز باشد !!!
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اصل موضوع اين است كه اين مكالمه انجام شده است . حالا تو هي تحليل بنويس ! هي تحليل بنويس ! بنويس تا تحليل دونت ....
  • ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    . سوزان رایس راست میگوید. گفتگوی تلفنی به تقاضای حسن روحانی، تیم ایرانی، انجام شده است...... آنها از حسن روحانی یا احمدی نژاد انتظار ندارند قدم هایی بردارند که برای آبرو و اعتبار ایران و دولت آن اهمیت دارد و مفید واقع میشود.
  • ناشناس ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اقای شریعتمداری به نیکی می دانند که این ادبیات مورد اشاره ایشان طی هشت سال گذشته متاسفانه کشور را تا مرز نابودی کشانده است ، تعجب من به عنوان یک هم وطن از این است که این اقای شریعتمداری چرا اب در اسیاب دشمن میریزد من به جای شما بودم هرچه زودتر از دنیای سیاست خداحافظی می کردم چون سیاه بخت خواهی شد اگر بمانی .
  • سید محسن ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    یعنی الان همه خواسته های امام داره پیاده میشه فقط این یکی رو زمین مونده؟!؟ مدیر مسئول کیهان زمان امام کی بود؟!؟ نه کی بود؟ من دیگه صحبتی ندارم!
  • ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حاج حسین امیدوارم خدا به اینها فهم ودرک عطا بفرماید
  • صالح ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    فضولي به تمام معنا
  • ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    الان چیو عالی تحلیل کردن؟ تا قبل از اوباما ، امریکا حتی نظام ایران رو مشروع نمی دونست و رسما اعلام می کرد که دولت ایران مشروع نیست و حاضر به مذاکره نیست ...ولی الان چطوری درخواست چندباره داده اون مصاحبه کری مال قبل از مذاکره هست و البته توش گفته اییران می تونه این موارد رو انجام بده تا حسن نیت نشون بده ..... فکر نمی کنم کسی ب بازدی از فوردو یا موارد دیگه مخالفت داشته باشه ...تو همونجا هم گفته که اگه ایران این کارها رو بکنه تحریما می تونه به سرعت برداشته بشه ... حداقل امتیاز این سفر ملاقات ها با کشورهای بزرگتر اروپایی هست که چهره منزوی از ایران رو کلا دور می کنه .... یادمون نره واسه دو تا دیدار ساده احمدی نژاد با چندتا کشور عادی چه عبارتهایی گفته می شد و چه دستاوردهایی شمرده می شد تنها نکته دریت این تحلیل بحث اینکه ایا دولت دروغ گفته در مورد تماس یا امریکا؟ و این باید روشن بشه ------------------------- نظرات متفاوت رو هم منتشر کن چون کل مصاحبه جان کری و تحریف کرده حاج حسینتون
  • ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حرف حق جواب نداره
  • حمید علی ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    چه کسی جواب من را خواهد داد که پدرم جانش را در هواپیمای ایرانی در خلیج فارس منفجر شد خواهد داد تا دیروز دلمان خوش بود می گفتند کار شیطان بزرگ است حالا همین شیطان هم شد برادر (برادر صدام)یادش بخیر بی زحمت تا دیر نشده یک تماس بابرادر ناتانیو بگیرد تمامی مشکلات حل کنید دیگه اما تاکید کنید او تماس گرفته
  • مجتبی ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    رابطه با آمریکا چه دردی رو دوا میکنه وقتی خودش ۱۷ تریلیون دلار بدهی داره! تو اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی. در ضمن مگر ماهیت شیطان قابل تغییر است؟
  • ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    انصافا عالی است درود بر سردار قلم دکتر شریعتمداری.
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تمام روز جمعه نگران و غمدار بودم تنها از بابت اخباری که از نیویورک میشنیدم. چه کسی قراره جواب شهدا ،خانواده هاشون ، مردم ولایت مدار و حتی مبارزان و مقاومان نهضت بیداری اسلامی رو بده. تنها امیدم به روز شنبه بود تا آقای شریعتمداری با قلم جهادی خودش عقل خفته خیلی ها بخصوص اصولگرایان و انقلابیون به خواب رفته رو بیدار کنه. امیدوارم به یک سرمقاله ختم نشه و تحلیل های دنباله دار رو داشته باشه. تا دیگه با این افسارگسیختگی های نفسانی و دور از شرافت و عزت دل مون به درد نیاد. مسوولان فراموش نکند هر لحظه در محضر حضرت حجت هستند و این مملکت مملکت امام زمان. اونها فقط خادمند پس نباید پاشونو از گلیم مسوولیتهاشون فراتر بگذارند.خواهش میکنم پیامم رو درج کنید.
  • فاطمه ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    از موضع ضعف حرف نزن جناب ناشناس.اگه جواب داری برای حرفاش خوشحال میشیم به افاضات شما گوش کنیم
  • محمد ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    زنده باد حاج حسین /مرگ بر آمریکا/آقایون دولت راستگویان یادشون باشه که حزب الله میمیرد ذلت نمی پذیرد
  • رستمی باداملو ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    انصافا احمدی نژاد در عرصه سیاست خارجی "مرد" بود.
  • راستگو ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    از اقای شریعتمداری ممنونیم که این سانسور خبری توسط روزنامه های اصلاحات را شکسته و مارا به واقعیت خبری رساندن.
  • mahdi ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    باید یه president روحانی اعتماد کرد!
  • کمال گنجه ای ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    امریکا خود را پدر خانده دهگده می داند که همه باید افکارشان و روش زندگی و دینشان توسط ماشین کدخدا اداره شود .
  • ایمان ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    چه تجربه ای از تجربه دیگران عبرت بگیرید سرهنگ قزافی دوستی کرد . ولی ماه عسل این دوستی با امریکا چه شد توسط تروریستهای خارجی قمه نوش جان کرد.
  • بنده خدا ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    عالی بود. امریکا دشمن اسلام ونظام است و به قول خداوند دشمنان بر سوگند وتعهد خود پایبند نیستند
  • نادر ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    هر چه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد.
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مگر مگر از افکار و عقاید خود دست بکشی.
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حاج حسین میشه یکی دو سالی بری مرخصی جدا احساس میکنم نیاز به مرخصی داری برای اینکه چند سال زحمت فراوان بدون استراحت الان این نیاز را تقویت میکنه
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    درود درود بر شریعتمداری
  • sasan ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    آقا شما که فوق تخصص داريد جواب مقاله آقاي شريعتمداري را بدهيد تا ما به عنوان ملت ايران بدانيم که چرا بايد از اين افاضات خلاص شويم.
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    درود بر حاج حسین
  • وافعیت تلخه ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تاکور شود هرانکه نتواند دید
  • محسن ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    «ولن ترضی عنک الیهود ولانصاری حتی تتبع ملتهم» قرآن کریم می فرماید(یهود و نصاری) از شما راضی نمی شوند تا آنجا که از همه اصول و ارزش های خود دست بردارید یعنی مثل آنها شوید. از مسئولان محترم می خواهم در خصوص مذاکره با شیطان بزرگ (البته اگر نگویند آمریکا الآن دیگر شیطان کوچک هم نیست) مواظب باشند آمریکا منتظر بروز نقطه ضعف از جانب ایران است تا به همه کسانی که با اهداف شیطان برمبنای احکام اسلام مسازش نمی کنند بگوید ببنید ایران پس از 34 سال با همه شعارهایش چگونه تسلیم شد؟ انشاءالله مسئولان محترم با بصیرت و رعایت اصول نرمش قهرمانانه امتیازاتی اساسی با توجه به خون های شهدای انقلاب اسلامی و مظلومان جهان از مذاکره با آمریکا بگیرند که آن امتیازات بیانگر عزت و صلابت امت پیرو اسلام ناب محمدی(ص) باشد.
  • پاکیزه ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مرد انقلابی وبدون سانسور = حاج حسین
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    همانگونه که رهبری فرزانه انقلاب گفتند نباید به این مذاکرات خوش بین بود امریکایی ها که الان ذوق وشوق دارن اهداف دیگری را از این ارتباط در سر میپرورانند که بخشی از ان در قسمت انتهایی این مقاله بدان اشاره شده
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    باز اين حرف زد
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    فقط مسئله اینه که ممکن هزینه این کار زیاد باشه
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    رابطه با امريكا رو ميخوايم چكار؟ بنده نه خانواده جانباز هستم و نه خانواده شهداء ولي موقعي كه با فرزندان شهداء روبرو ميشوم كه هنوز غم ها بر چهره دارن از امريكا و اسرائيل و ..... همه و همه بيزار ميشم مرگ بر آمريكا
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    رابطه با آمريكا محال است!!!!!!!!!!!!!!!!
  • کمیل ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    به نظر بنده مشکل از سال 51 شروع شد که حسن فریدون برای ادامه تحصیل عازم انگلستان شد
  • مجید اردبیلی ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    1- اصطلاح دولت راستگویان برای برخی ها گران آمده 2- در عالم سیاست نمیتوان همه چیز را شفاف شفا بیان کرد. حالا هی گیر بدیم که کی تلفن زده! 3- نرمش قهرمانانه یعنی همین چون ما هم مذاکره را برای مذاکره میخواهیم و نه بیشتر! 4- کدام جنبش های منطقه-- کدام الگو؟ مرسی را میگی که رفت تو دامن عربستان یا حماس را -یا تونس را- یا ترکیه ی اسلامی را؟ چرا فکر میکنی ایران زوروو است؟ هرکس یه کم جون گرفته رفته دنبال منافع خودش جیگر! همه مطالب فوق دلیل این نیست که من واسه مذاکره غش میکنم نه! بلکه ایران هم در شرایط کنونی نیاز داره یه کم وقت کشی بکنه تا ، سوراخی در سد تحریمها ایجاد بکنه. فهمیدی جیگر!!!!
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    چقدر جوان پاک و بی آلایش که این چند روز با ناامیدی به آینده دولت امید و اعتدال نگاه می کنند
  • جان کری ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مچکریم روحانی جون مچکر خیلی مچکر
  • پيروز ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    هنوز خيلي زوده كه در اين مورد قضاوت كرد حتي ماهمه حركات ديپلماتيك روحاني را هم مثبت ببينيم دشمنان منطقه اي ايران از اين گسترش روابط ايران وآمريكا هراس دارند وحتما لابي عربي و صهيونيستي اين توافقات را به بن بست خواهد رساند دراين شكي نيست كه روابط در ابتدا قرار دارد البته اگر به اين ديد ببينيم چون بعد از شماره يك چقدر عدد ديگر وجود دارد يعني بينهايت موضوع در آينده پيش چشم ايران خواهد بود منتها رهبر معظم انقلاب با درايت خاص وشايد با اصرار مذاكره كنندگان مثل همان سالهاي مذاكره طرف ايراني با غربيها مجددا به جمع بها دادند وخواستند كه يك آزمون ديگر براي غربيها پيش چشم مردم قرار داده شود به همين خاطر ايشان بحث نرمش قهرمانانه را مطرح كردند كه درحين مذاكره شما حواستان به حريف باشد چون حريف منصف و مردانه جلو نمي آيد و قابل اعتماد نيست منتهادر فضاي فعلي و وعده هاي داده شده توسط دولت جديد ايشان مدبرانه اين بحث را به صورت كامل وبا اختيار تام به رئيس جمهور سپردند فقط توصيه هاي مشفقانه را نيز همراه كردند هنوز راه زيادي در پيش است فقط كسي يا كساني خود را جلوتر از رهبري ندانندچه در مخالفت و چه در موافقت اينجا نهايتا منافع ملي است كه حكم ميكند چه كنيم و اوامر رهبري
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    لطفا شعار مرگ بر آمریکا را با شعار مرگ بر سازشکار عوض کنید
  • محمد ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    زنده باد حاج حسین /مرگ بر آمریکا/آقایون دولت راستگویان یادشون باشه که حزب الله میمیرد ذلت نمی پذیرد
  • محمود ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حسین آقا شما که بهتر از هرکسی میدونی :«دروغ گفتن بعضی وقتها رواست!!!»
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اگه همین پوارو به اصطلاح خودت نبود که امریکایی ها الان برادر ناتنی و فامیل غیر شناسنامه ای تو بودند !!
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    گذشت زمان , تلخي اين تجربه را به همگان ثابت خواهد كرد !!
  • سید ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    خداوکیلی عالی بود
  • مصطفی ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مشکل اصلی اقتصاد ما واردات بی رویه غیر ضروری و اقتصاد رانتی است نه عدم رابطه. به یاد داشته باشیم این دوستی با آمریکا بود که در زمان کندی کشاورزی ایران را نابود کرد.
  • عباس ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    هر کسی کو دور ماند از اصل خویش بازجوید روزگار وصل خویش آمریکا برای این جماعت کعبه آرزوهاست. اگر رویشان میشد میرفتن مُحرم میشدن دور مجسمه آزادی طواف میکردن. فقط مشکل اینه که دارن از آبرو و عزت انقلاب و جریان مقاومت هزینه میکنند.
  • علی ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    به نظر من امثال همین آقایان هستند که در ایران و آمریکا همیشه در حال خراب کردن همه چی هستن. بابا هرکی زنگ زده. امتیاز امتیاز امتیاز !؟ از این به بعد هروقت تو کوچه یکی از ما چیزی خواست اول باید فکر کنیم که چه امتیازی میده بعد بهش کمک کنیم یا باهاش حرف بزنیم. بابا اونم مثل تو آدمه . ادب آنست که دیگران را بهتر از خود بدانیم. امام حسین ع البته اگه مشرق نشون بده !
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    خودتو مسخره کن .اگه امثال حاج حسین نبودند که ازنظام چیزی باقی نمانده بود
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    هشدارهای حاج حسین شریعتمداری تلنگری به دولتمردانست که ازخواب مذاکره باامریکا ولغوتحریمها بیرون بیان
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    CNN و AP باز شدند. كيهان بسته شد
  • رها ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    زهي خيال باطل،آن پير سفر كرده معمار بزرگ انقلاب (ره) فرمودنند آمريكا شيطان بزرگ است حالا آقاي روحاني با شعاراعتدال به آمريكا ميرود و در سخنان خود ميگويد اسرائيل ولي آقا احمدي نژاد مگويد رژيم اشغالگر قدس .آيا فكر كرديد دست اورد اين سفر چه بود فقط آنها فكر كردن كه ما ايرانيان كم آورديم وسعي ميكنند هر روز يك بهانه جديد بتراشند ولي ايرادي ندارد بگذار آنهاي كه از خرداد 76تاكنون دم از رابط با آمريكا ميزنند،بفهمنند كه آمريكا با استقلال و اسلامي بودن و ولايت فقيه اين مرز وبوم مشكل اساسي دارد نه هسته ي شدن ايران چون ولايت فقيه براي آنها از بمب هسته ي كه در هيروشماي ژاپن استفاده كردنند براي انها خطرناكتر است ولي شما كارگزاران،اصلاحطلبان،اعتدال گرايان بدانيد ما در كشور اسلامي خود ريشه گياهان تلخ مانند (معجو) را ميخوريم و زير بار يوغ استثمارگران همچو آمريكا نخواهيم رفت (فقط حزب الله)
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حرف میزنی
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تودیگه چقدباهوشی قلوه.وقت کشی که دراون لغو تحریمها نباشه به چه دردمیخوره
  • واقع نگر ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    شاید اهدافی غیر از اهداف اقتصادی هم در میان باشد که هدف های اقتصادی به تبع آن ها مرتفع شود. اما بصرت واحتیاط لازم است.
  • کامران ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    کی بشه از شر افراطیون بی منطق راحت بشیم .
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    و باز هم مشرق از نظرات من ترسيد و چاپ نكرد.....هه هه ...تو اوج رسانه اي....زرشــــــــــــــــــــــــك
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    با این تحلیل موافقم. به اضافه ی اینکه عزت مردم ایران در دنیا در گرو مبارزه با استکبار به سرکردگی امریکاست نه تعامل با استکبار
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مملکت مال بابای هیچکس نیست که هرکی اونو سمت خودش میکشه مملکت مال مردمه. مردمی که دارن از گرسنگی میمیرن. خجالت بکشید
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    به قول حاج محمود آب را آنجا بريز كه ميسوزه
  • سید فضل اله ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    با این حرفهائی که آقای روحانی زدند ہ که ما عازم فرودگاه بودیم کا سفید زنگ زد و... ما با موبایل فلانی با اوباما صحبت کردیم و....) وخلاصه یکدفعه شد و... آقای روحانی ملت ایران را چگونه ارزیابی میکنید ؟ سرتان را داخل برف کرده اید که کسی شما را نبیند . شما وآقای هاشمی که برای مذاکره با کدخدا بال بال میزدید . به شما نصیحت میکنم که اگر میخواهید عاقبت بخیر شوید خدا را خدا را , مصلحت جمهوری اسلامی ایران را , اطاعت محض از ولایت فقیه را , وخلاصه تقوی را تقوی را تقوی را در نظر بگیرید . خیر خواه شما , یک بنده ناچیز خدا
  • جمعی از کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    نمایش بی تدبیری و نومیدی - افزایش ساعت کار کارمندی , مطالبات کارمندان مظلوم از دولت روحانی - اعتدال نمودن میزان ساعات کار -هماهنگ کردن افزایش حقوق با تورم
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    از هو شدن در فتح الفتوح کلمبیا تا نیویورک روحانی؛ کدام پیروزی بود و کدام استقبال شد؟!
  • احمد ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    با سلام نظر هر انسان و اندیشمندی محترم است. نظر اقای شریعتمداری هم محترم است. اما نظر خیلی از مردم که در این سرزمین زندگی میکنند چیز دیگری است. پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیر(ع) تمامی رنجهای و چالشهای دوران تبعید و هجرت و جنگ با مشرکین و کفار و مسلمانان و یهودیان را بعد از مدتی تبدیل به فرصت کردند. و منش انقلابی خود را هم داشتند. تناقضی در این زمینه وجود ندارد. لطفا کاسه داغ تر از آش نباشید و به منویات و فرمایشات رهبر عزیز تر از جانمان گوش کنیم.
  • بنیامین ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    سیاست یعنی غیر شفاف، مبهم و کلی صحبت کردن، قرار نیست که هر چه در نیویورک اتفاق افتاده ایشان بیان کنند، واقعا از تحلیلگری همچون شریعتمداری این حرفها بعیده!
  • سید احسان ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    32 سال طاقت آرودیم.. دو سال تحریمیم و هیچی نداریم.. اما هیچ وقت به این اندازه که آقای روحانی اینکارو کردند ناراحت نشده بودم. . . بی صبرانه منتظر سخنرانی حضرت آقا هستیم.
  • بیسیمچی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حسین آقا واقعا دیگه باید بره خودش رو بازنشسته کنه.کسی که بخواد خلاف جهت رهبری و مردم و منمافع قلم بزنه
  • بیسیمچی ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    از شما ترسیدن!!
  • بیسیمچی ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    بشر زاده احتیاج است.دعا نکن محتاج نشی، دعا کن محتاج نامرد(بعضی کشورهایی که سابقه استعماری داشتن و اول اسمشون روسیه است!!) نشی!!
  • كارگر ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    به نظر همه درست انست كه ايران بايد از درون قوي باشه وحرفهاي آقاي شريعتمداري كه آقاي روحاني بايد مي گفت ، هولوكاست را بايد به تاريخ نگاران بيطرف سپرد و صحبت ""ان پي تي را چرا اسرائيل رعايت نمي كند"" آرزوي اسرائيل بود چون غير مستقيم موجوديت رژيم صهيونيستي از سوي يك مقام ايراني پذيرفته شد در حالي كه ورزشكاران ما هم حاضر به مسابقه با آنها نيستند.
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تا مردانگی رو در چی ببینی !
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ای کاش مثل حاج حسین ها فراوان داشتیم واقعاًبا بصیرت است.
  • بیسیمچی ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    به نظر من مشرق عزیز حق داره از هرجریان فکری که مایله جانبداری کنه. می دونم که مشرق همیشه با انصاف حتی با مخالفان برخورد کرده. من عموما با جریانی که مشرق ازش حمایت می کنه موافق نبودم اما مشرق رو قبول دارم که وقت می ذارم و کامنت می دم و لایک ها رو بررسی می کنم
  • مهدی ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    درود و سلام به مدیرمسئول کیهان سر مقاله وزین و کارشناسانه شما را خواندم و استفاده کردم در جایگاه یک خواننده نظر خودم را اعلام میکنم بسیار دشوار است خودمان را در جایگاه یک سیاستمدار کارکشته همچون رئیس جمهور عزیز کشورمان قرار دهیم ان هم در جایگاه سابق دکتر احمدی نژاد که ایدوئولوژی های نادر و خاصی در سیاست خارجه اعمال کرد و بار سنگین دیدگاههایش را بر سیاست خارجه کشورمان تحمیل کرد قرار دهیم و در یک موضع کاملا کم فشار به نقد از مصاحبه ها و گفتگوهای مطمئنا مشکل و متفکرانه جناب روحانی قرار دهیم با اینکه دیدگاههای شخص شما را بسیار از موضع قدرت و هوشمندانه قبول دارم ولی نقش فشارهای جوی و روحی روانی و همچنین دیپلوماسی ضعیف قبلی را با تمام شایستگی های اقای روحانی غیر قابل انکار است با تشکر
  • بیسیمچی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    موافقم. چطور بعضی ها به خود اجازه می دهند به این سرعت قضاوت کنند.شاید یادشان رفته که آخرتی هم هست.
  • سید جلال ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    آقای روحانی ... آیامیدانید چرا اوباما بعد تماس تلفنی بلافاصله وسراسیمه در میا ن خبرنگاران حاضر شد ؟ اولاً اینکه بگوید , که ما در این رابطه قبلاً با اسرائیل هماهنگ کرده بودیم . وثانیاً به مقاومت اسلامی در لبنان وفلسطین وهر کجا که ضلمی هست ومظلومی در حال مبارزه است , بگویه که ما با اونکه علمدار مبارزه بود مذاکره کردیم و ما بساط خود را جمع کنید و... ومیدانید که در نهایت : رزمندگان مقاومت منفعل , خاکریز های دفاعی ما یکی یکی توسط دشمن خونخوار یعنی امریکا شکسته , ودر این صورت نه نیاز به لشکر کشی به سوریه دارد ونه حمله به مراکز هسته ایران وجالب آنست که وزیر خارجه آقای روحانی بعنوان نماینده ایشان برای مذاکره با جان کری میشود وآقای ظریف ( همشهری امریکائی ها ) آنچنان قیافه دیپلمات بخود میگیرد که گویا بعنوان منجی ایران وارد صحنه شده است . وخلاصه باید بگویم : شهدا آرام بخوابید , جانبازان عزیز شما درد خود را تحمل کنید وخانواده معظم شهدا شما باید خیلی چیزها را فراموش کنید ورزمندگان , بسیجیان , حزب الله وملت ایران شما هم در آینده نزدیک وبا رفع تحریمها وبهبود وضع اقتصادی , زندگی راحتی در دنیا خواهید داشت ودانشمندان عزیز شما زیاد به خود سختی ندهید زیرا که با رفع تحریمها انگیزه شما نیز برای مقابله با آن از بین خواهد رفت
  • دلسوخته ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    این همه شهید دادیم که زیر بار زور و مذاکره نریم...
  • بیسیمچی ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    از دوستانی که ارتباط با امریکا را به دلیل دشمنی با ما محال می دانند می پرسم... چرا می شود با عراق دوباره مرتبط شد اما با امریکا نه؟؟؟؟
  • یکی از مردم ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حسین کیهانی من دوستت داریم همه ما مردم
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    داره مگه نمی بینی؟
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    هنوز پیوندی صورت نگرفته فعلا در حد و حدود خواستگاریه..
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اگر مذاکره ای هست، کسی باید به مذاکره با آمریکا برود که از آمریکا ستم کشیده باشد نه ظریف که دوره سربازی اش هم در نیویورک در حال بوده
  • sss ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    همچنین از افاضات ا ه هم خلاص شوند
  • مهدی خرم آبادی ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    (یک زمانی "ادب مرد به از دولت اوست" بود!!!)...مسخره کننده حقارت درونی خودش را نمایش می دهد!
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    برو بذار باد بیاد
  • سربازسیدعلی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تحلیل خوبی بود "
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مصلحتی!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    واقعا که برخی ساده لوح هستند واقعا خیال می کنید آمریکا با یک لبخند و تلفن تحریمهایی که برایش این همه زحمت و فعالیت جاسوسی- اقتصادی سیاسی کرده را بر می دارد. به اظهارات مقامات آمریکا در همین چند روز توجه کن تا بفهمی چقدر در اشتباهی
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ایمان اینهمه کشور تو دنیا هست که با آمریکا رابطه دارن حتی روسیه . چرا قذافی مثال میزنید ؟ با این مثالت شان نظام مردمی ایران در حد دیکتاتوری لیبی آوردی پایین .
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    منظورت از جوان همون کفش پرت کن هاست دیگه ؟
  • فرد ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    در هفته دفاع مقدس آقای روحانی و هیيت همراه هدیه خوبی را به ما خانواده های شهدا دادند. رابطه با امریکایی که جوانان ما را به خاک و خون کشید!!! خدایا به تو پناه می بریم...
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    چه کسی جواب کسانی که موشک اسکاد روسی رو سرشون خورد خواهد داد ؟ چه کسی جواب فرزندان و نوادگان حمله شوروی به ایران را خواهد داد ؟
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حرف که چه عرض کنم !
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مرگ بر متحجر بهتره .
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ما از این شانسها نداریم .
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    وای خدا مردم از خنده ماه عسل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما حصل ایمان جان جای اینکه همش نظر بدین برین 4 تا کتاب بخونین که اطلاعاتتون بالا بره زتده باد اصلاحات
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ماه عسل!!!!! بیسواد ماحصل
  • a.s ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    شماتو همون سال 64 مونديد برادر اگر امام الان بودند صحبت از نرمش قهرمانانه مي‌كرد و بقيه هم گوش مي كردند
  • ناشناس ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حمید علی جان شما که دیه را به دلار گرفتید
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    با سلام رابطه ما امریکا مانند رابطه گرگ و میش است اگر گرگ بداند نگهبان گله ضعیف است به ان به راحتی حمله می کند ، اگر این کارها و اینگونه حرکات رئیس جمهور عزیزمان به جای رفع تحریم به جنگ مستقیم ختم شد چه می گوید .بنده خطر جنگ را از هر لحظه بیشتر احساس می کنم چون طرف ما تشکیل شده از احمق ترین افراد پس این موضع ما را از روی ضعف نه از روی قدرت برداشت می کند که تحریم ها نتیجه داده است و ما ضعیف شده ایم پس شرایط حمله مهیا است .
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    این نرمش به ضرر ما تمام میشه ابید بر سر مواضع انقلاب با پیروی از دستورات رهبر عزیزمان مقاومت کنیم
  • فاطمه ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    وقتی میبینم با نهایت اعتدال پاشونو روی خون شهدا میذارن غصه های همسران شهید و اه فرزندان شهید رو به هیچ میگیرن؛................
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مگه بده خیلی هم خوبه و باعث افتخاره
  • متین ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    "و بالاخره گفتنی است که انتظار گشایش اقتصادی از مذاکره و رابطه با آمریکا نهایت ساده‌لوحی است." احسنت
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تو یکی حرف نزنی بهتره
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    قربون ادم چیز فهم
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تو حالا برو زیر الم امریکا سینه بزن
  • متین ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    قسمت سوزناک ماجرا جو زدگیه صدا و سیما هستش
  • ناشناس ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    آمریکا واسرائیل بدانند مردم حزب الله ایران و جهان یک لحظه نخواهند گذاشت حتی برای یک لحظه خواب راحت برچشمانشان بیاید.
  • ايراني ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    چه تجربه اي ؟مگه تاريخ وتجربه تلخ قبل از انقلابمان كافي نيست؟مگه انقلاب وجنگ وآنهمه خسارت شهيدواسيروجانبازمخصوصاجانبازهاي شيميايي هنوزهم آينه عبرت ماست.آيابعدازسي وچهارسال حالاآمريكاعوض شده ياماتغييركرده ايم؟ جواب اين همه هزينه هاي سنگين چيه؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    جواب حرف منطقی را با استدلال و منطق باید داد وهر حرف دیگری اعم از متلک پرانی و ... نشانگر نداشتن جواب و دست بالا بردن است اگر حرف منطقی دارید بزنید
  • محسن ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    «ولن ترضی عنک الیهود ولانصاری حتی تتبع ملتهم» قرآن کریم می فرماید(یهود و نصاری) از شما راضی نمی شوند تا آنجا که از همه اصول و ارزش های خود دست بردارید یعنی مثل آنها شوید. از مسئولان محترم می خواهم در خصوص مذاکره با شیطان بزرگ (البته اگر نگویند آمریکا الآن دیگر شیطان کوچک هم نیست) مواظب باشند آمریکا منتظر بروز نقطه ضعف از جانب ایران است تا به همه کسانی که با اهداف شیطان برمبنای احکام اسلام سازش نمی کنند بگوید ببنید ایران پس از 34 سال با همه شعارهایش چگونه تسلیم شد؟ انشاءالله مسئولان محترم با بصیرت و رعایت اصول نرمش قهرمانانه امتیازاتی اساسی با توجه به خون های شهدای انقلاب اسلامی و مظلومان جهان از مذاکره با آمریکا بگیرند که آن امتیازات بیانگر عزت و صلابت امت پیرو اسلام ناب محمدی(ص) باشد.
  • ناشناس ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تحلیل قابل تامل بود و دور از نظر و انتظار نیست.
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    انصافت رو شکر
  • حسن ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    بعد شما فرزند شهيد داري تو فنلاند چه كار مي كني آقاي وطن پرست!
  • حسن ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    آقاي شريعتمداري اگر در زمان شاه عباس صفوي زندگي مي كردند قطعا صلح تاكتيكي شاه عباس با عثماني را سازش ذليلانه مي خواندند. تازه اون موقع شاه عباس قسمت هايي از كشور را به عثماني داد ( البته تاكيد مي شود در يك حركت تاكتيكي).
  • شناس ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    یه سوال پس چرا با عراق که 8 سال جنگیدیم الان شدیم کشور دوست و برادر ؟
  • محمد ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام به همه دلسوزان نظام . به نظر بايد صبر كرد و منتظر شد چه پاسخي به مباحث مطرح شده از طرف حاج حسين دارند. زود قضاوت نكنيد .
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    امام همچنین فرمودند امریکا از انگلیس بدتر انگلیس از امریکا بدتر و شوروی از هر دوی اینا بدتر است به این نکته نیز اشاره کن بی زحمت مشرق ببینم می چاپی؟!!!!!!!!!!!
  • ناشناس 5 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    از دولت ایران تسلیم شدن در برابر کشور کویت و شاید کوچکتر از اون هم بعید نیست
  • سجاد حزب الله ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ملت ایران ، ملت صلح طلب و فرهیخته ای هست و با همه کشورها مذاکره و گفتگو میکنه! آقای شریعتمداری!!! اینه حرفه آقای رییس جمهور! حزب الله خودسر نیست ، حزب اللهی واقعی بی منطق نیست!!! گول ظواهر رو نخوریم! حزب الله ماشاالله
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    چیه تحمل شنیدن حقیقت رو ندارید؟؟؟
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حالا معلوم شد که عبدالله شهبازی درباره ایشون درست میگفت روستای مشاء دماوند
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    این مملکت رهبرداره اگه لازم باشه برخوردمیکنه این همه سنگ ولایت به سینه نزن
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    واقعاً که احمدی نژاد دل شیر داشت. سر خم کردن جلوی اجنبی های قاتل که دستشون به خون میلیونها انسان بیگناه آلودست ، چه فایده ای داره؟؟
  • احمدویان ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    باید به امریکا اعلان جنگ داد
  • مهدی خرم آبادی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    پسر باهوش خوب گوش کن:1- این یک اصطلاحه "فلانی از بهمانی بدتر و بهمانی از فلانی بدتر و کوفتی از هر دو بدتر " یعنی همشون سرتاپا یک قماشن و یک جور بد هستند و قصد از این اصطلاح مقایسه و امتیاز دادن نیست! 2- الان شوروری رو باید تو زباله دان تاریخ جستجو کرد 3- به فضل پروردگار فلانی و بهمانی هم دارن به زباله دان هدایت می شن ...اون روز خودم بهت شیرینی می دم!
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ایمان جان فحوای کلامت درست و دقیق است و من کاملا موافقم ضمنا "ماحصل" نه "ماه عسل"
  • اصفهانی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام ی سوال جواب مادر شهدا خانوده های جانباز شیمیایی اعصاب و روان رو کی میده؟کی حاضر روبروی خانواده های شهدای هسته ای بایسته و بگه جوونای شما رو خدا بیامرزه اما ما باید با کدخدا(به اصطلاح خودشان)رابطه داشته باشیم یادمون نرفته امام گفت من جام زهر مینوشم خدایا یعنی دوباره....... نه من که باور نمیکنم خدا خودت نگهدار امام سید علی باش
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    جناب شریعتداری، حتی حتی حتی اگه همه حرفهای شما درست باشه باید یادتون بمونه که الان مردم ایران به دنبال مذاکره و رابطه با همه کشورها از جمله آمریکا هستند. شما هرچی میخواین اسمش رو بذارین: تسلیم، ذلت و .... اما یادتون باشه مردم اینو میخوان. بسه دیگه جنگ با همه دنیا به نام ایران به کام صهیونیستا و شماااا.
  • ابرمرد ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تحليلت خيلي شبيه حسن جونت بودجيگر!!!
  • پدرام ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حالا بزار يه مدت با امريكا دوست بشيم ببينيم چي ميشه
  • محسن ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    کدوم مردم!!! نکنه دچار توهم شدی و خودت رو نماینده همه مردم فرض کردی!!!! خواب دیدی خیر باشه....
  • صالح کاشی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اگر می بینیم امروز روز اوباما از فتوای امام امت مبنی بر عدم استفاده از سلاح اتمی دم میزند ، اگر آمریکا شروع به زدودن تدریجی تحریمها نموده است ، اگر به چشم بعضی ها امروز آمریکای شیطان صفت میل به رابطه با ایران دارد ،همه از برکت سیاستهای دولت احمدی نژاد است که امروز میوه آن توسط دولت روحانی چیده میشود.
  • مصطفی احمدی روشن ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    لااقل شوروی (روسیه)ایران رو قبول داره وباهاش سر گردنه نداره وبا احترام متقابل با ایران تعامل میکنه.هر چند در ظاهر.ولی فعلا امریکا شیطان بزرگ هست ومیباشد
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    شما خودت الان تو کشورتی که این حرف و می زنی؟؟؟؟ خبر از تحریم قشر کم درامد نداری که دارن له میشن زیر بار مخارج برای زنده بودن
  • یک خواننده ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    و بالاخره گفتنی است که انتظار گشایش اقتصادی از مذاکره و رابطه با آمریکا نهایت ساده‌لوحی است ...
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    شستشوی مغزی داده شدی .
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مرگ بر روسیه
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    روسیه چی ؟ به شما راضی میشود؟! آیه قران حق است اما مصداقش کلی و به همه نیست.
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    معمر قذافي و بشار اسد يه مدت دوست شدند، ببين چه سرشون اومد. يكي رو كشتند، كمر به نابودي ديگري گرفتند.
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مقامات آمریکایی در مقابل نرمش‌ها و امتیازات نقد هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، فقط وعده‌های نسیه داده‌اند. گفتم: مرد حسابی! وعده نسیه هم نداده‌اند! همان مطالبات غیرقانونی و باج‌خواهانه خود را مطرح کرده و چند فقره دیگر هم به آن افزوده‌اند! گفت: ولی هیئت دیپلماتیک کشورمان از دستاوردهای بزرگ خبر می‌دهد. گفتم: چه عرض کنم؟! به آدم قالتاق و شارلاتانی گفتند دوتا خواهش از تو داریم اول آن که 10 میلیون تومان به ما قرض بدهی، دوم این که برای پرداخت آن 2 سال مهلت بدهی و یارو گفت؛ یکی از خواسته‌های شما را برآورده می‌کنم. پول که حرفش را نزنید ولی «مهلت» هر چه بخواهید می‌دهم. دو سال چیه؟! ده ‌سال، بیست سال، اصلا هزار سال مهلت می‌دهم که حسابی حالش را ببرید!
  • سید ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    پدرام جان آزموده را آزمودن خطاست اونایی که با امریکا دوست بودن اوضاشون چطور شد؟ اقتصاد اروپا خصوصا یونان الان چطوریه؟
  • آرش ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حاج حسین خیلی بد بینی...
  • وجدان ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    فقط اينو ميدونم كه امام خميني بي جهت انگ آمريكا شيطان بزرگ است رابه آمريكا نزده است وخداوند درقرآن بطورمكرر فرموده كه اين شيطان دشمن آشكارشماست وازاونه پيروي كنيد نه دوست شويدبااو
  • ناشناس ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    آق محسن مثل اینکه یادت رفته همین مردم به دکتر روحانی رای دادند.این شماها هستید که در عین اینکه اقلیت هستید ادعا دارید که کل امور دست شماست و همه باید طبق نظر شماها رفتار کنند .پیشنهاد میکنم 1 مدت به خواب زمستانی برید وقتی بیدار شدید ایران و ایرانی عزتی خواهد داشت مثل 1500 سال پیش .
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اینقدر هیجانی نباش یک کمی هم فکر کن و به خودت ارزش قایل شو
  • علی ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا يَدْعُو حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِيرِ
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    آقا محسن ! مردم يعني 18 ميليوني كه به آقاي روحاني راي داندند + 14 ميليوني كه راي ندادند ! حالا فهميدي كي توهم زده ! (البته اگر مشرق جرات تاييد را داشته باشد)
  • حسين ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    شريعتمداري زياد از مغزش كار كشيده احتياج به استراحت دارد بابا ولش كن
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    امام خميني (ره) : اگر از آمريكا بگذريم از آل سعود نخواهيم گذشت.
  • حسین ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اینهایی که تا حالا مشکلات به بر اوردن کی‌ مسئولیت اون را به عهده گرفتن ؟ اگه رابطه با آمریکا مشکل ساز بشه فکر میکنی‌ این آقایان میان میگن اشتباه کردیم؟
  • ناشناس ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    فعلا قهری با آمریکا مارو ذلیل کرده
  • ناشناس ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    آره بزارید یه بار دیگه امتحان کنیم شاید خیلی ها فراموشی گرفتن بزار حقایق یادشون بیاد
  • فاطمه ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    همین که دوستشو بغل کنه از پشت خنجرشو می زنه از همین الآن هم معلومه تماس گرفتن گردن نمی گیرن
  • مهدی ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام چه فرق می کنه اقای احمدی نژاد هم به اوبا ما نامه نوشت
  • امیر ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تو امریکا با بودجه ای که حدود 70 برابر ماست مقایسه می کنی
  • مهدی ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    بالاخره بغض ترکید! بفرمائید اقرار جناب آقای وزیر امور خارجه را ملاحضه بفرمائید که "نهایتا این گفتگو در آستانه ترک هتل توسط دکتر روحانی انجام شد " یعنی اینکه تلفن را ما زدیم نه امریکائی ها!کسانی که حتی شهامت اقرار کرده شان را ندارند چطور میشود سکان دار این ملت قهرمان باشند. آیا بهتر نیست تدبیری اندیشیده شود تا همچو سکاندارانی بلافاصله تا دیر نشده و غرق نشدیم جایگزین شوند؟!
  • منطق ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    1. من نمي دونم با اينهمه مخالف (نظرات) چطوري اين آقاي روحاني راي اورد؟!!! 2. (خطاب به آقاي شريعت مداري)هركسي از ظن خود شد يار من... 3. ان الله مع الصابرين
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ...زد
  • انصاف ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    به نظر من، جدای از اینکه چه کسی این حرف رو زده و چه منظوری داشته، اما واقعا این حرف خیلی منطقیه: ((اگر درخواست مکالمه از سوی آقای روحانی بوده است، آیا نسبت دادن آن به آمریکایی‌ها با شعار «دولت راستگویان» در تناقض نیست؟! و چنانچه این درخواست از سوی آمریکایی‌ها بوده است، نشان‌دهنده آن است که دولت آمریکا حتی در حد و اندازه اعلام‌نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت نداشته و قابل اعتماد نیست))
  • آرزو ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مرسی رهای عزیز
  • امین ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    تحلیل خوبی بود دولت روحانی نباید ساده لوحانه برخورد کنه
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مرگ بر سازشکار
  • ممد ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    گل گفتي -دمت گرم
  • محسن ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    چرا روزنامه کیهان همیشه تو دکه روزنامه فروشی ها باد کرده؟!!چرا؟
  • سید حسین ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    من خودم از منقدان روحانی بودم و به او رای ندادم و اتفاقا آقای شریعتمداری و رسایی رو هم قبول دارم اما معتقدم آقای روحانی انصافا خیلی خوب عمل کرد که اتفاقا توی سخنرانی آقای رسایی و نوشتار آقای شریعتمداری هم این موضوع آمده است و فقط انتقاد رسایی و به گونه ای دیگر آقای شریعتمداری به اینه که چرا آقای روحانی با این تماس تلفنی "بازی برد باخت به نفع ایران را به برد برد دوطرف تبدیل کرده است" که به نظرم با شرایطی که آمریکا دارد توقع اینکه آنها با موضع باخت با ما تعامل کنند کمی غیر منطقی است. با اینحال به نظر من با توجه به اینکه الان اغلب جناحها، صدا و سیما و حتی سپاه و ائمه جمعه در کل از مواضع آقای روحانی استقبال کرده اند، اگر هیچگونه مخالفتی با ایشان صورت نگیرد به لحاظ سیاسی و امتیاز گیری از آمریکا هم که باشد مطمئنا به نفع ما نیست و این مخالفتها کفه ی امتیازی که ما بخواهیم بگیریم را میتواند سنگینتر کند و به همین خاطر با اینکه فکر میکنم رفتار آقای روحانی و تیمش کاملا درست بوده اما معتقدم میبایست مخالفین هم اظهار نظر کنند که این خود به نوعی کمک در جهت موفقیت مذاکرات خواهد بود.....
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    شما فقط از طرف خودت نگران باش
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا
  • حميد ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام اميرالمومنين سلام الله عليه در نهج البلاغه مي فرمايند كسي كه هم و غمش شكمش باشه ارزشش به اندازه چيزيه كه از شكمش خارج ميشه ...چقدر ذليلند كسايي كه شرفشون را ميدهند براي رفع تحريم و چه بسا وعده دروغ...
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    واقعا حیفه این آدم باید وزیر خارجه میشد
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مشرق بابا چرا نظرات ما را نمی نویسی تا حالا 20 تا نظر گداشتم هیچ کدوم را ننوشتی. هیچ کدوم هم توهین نداشت
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    فقط همینا گذاشتی؟ اساسا سر کاریم؟
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    جوش نزن. 19 ميليون رأي ندادن كه به هر طريقي اقتصاد بهبود يابد و شرف انقلاب را حراج بزند. تازه اگر مذاكره با آمريكا مشكلي بر مشكلات اقتصادي مان نيفزايد بايد كلاهمان را بندازيم بالا!
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    عجب احمق‌هايي نظر داده‌اند! يكي گفته موشك‌هاي روسي!! جفنگ جان! اون شوروي بود كه فروپاشيد. يه عده هم گفتن تو توي فنلاندي!!! اولاً اون كه مي‌بييند VPN هست كه خودتونم مي‌دونيد، ثانياً دوست داره فنلاند باشه. چه ربطي به مظلوميت پدر شهيدش داره خاك بر سرتون.
  • ناشناس ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    فکرتان اندازه شکمتان است
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    يكي از ترفندهاي دشمناناينست كه از اسامي انقلابي استفاده كرده و كردار و گفتار نامناسبي از خود بروز مي‌دهند، مثلاً اسمشان را مي‌گذارند بسيجي، جهادي، راستگويان، اعتدال، بيسيمچي و ... اما قصدشان خراب كردن اين مفاهيم است.
  • محمد ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ناشناس 13:52!!! آره روسيه هم بد!! اول با هم بريم آمريكا كه دشمن اصلي هست بزنيم، بعد ميريم سراغ روسيه!! برو دنبال بازيت تو اومدي ما رو رنگ كني؟!
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    رهبر عزيزتر از جانت بارها فرمودند كه آمريكا دشمن اصلي ماست و مسئله ايران و آمريكا، مسئله اعتقادي است. گوش كن ديگه!
  • محمد ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    دمت گرم. همه ملت همينطورند. اين دولت با افزايش اح.. ساعات كاري به 44 ساعت در هفته، اولين خودزني رو كرد، اين مذاركره با شيطان بزرگ كه فاجعه بود. بعيد مي‌دونم اين دولت به 4 سال برسه...
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    براي اينكه عراق كن فيكون شد. صدام و حزب بعث نابود شدند، مسئولينش زير و رو شدند و مسلمانان مظلوم در بند صدام به مسئوليت رسيدند، عراق به جاي دوست صهيونيست‌ها و دشمن ايران، به همپيمان ايران و دشمن صهيونيست‌ها تبديل شد. آيا آمريكا هم كن فيكون شد؟! آيا مسئولينش به سزاي اعمالشان رسيدند و ايران دوستان و مسلمان دوستان به قدرت رسيدند؟!
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ناشناس 12:17!!!! عراق در دست حزب بعث و تحريك شده آمريكا و صهيونيست‌ها بود، اما از قيد و بند آن‌ها بيرون آمد. الان كه عراق شده كشور دوست و برادر، آيا اقدامي عليه ايران يا ساير مسلمانان انجام داده؟! دشمن اصلي همين آمريكا و صهيونيست‌ها هستند.
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    سجاد تو حزب اللهي نيستي. برو اول خودت رو اصلاح كن، بعد بيا در جمع حزب الله.
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مشرق من که میدونم تمام نظراتی که مطابق میل شما نیست حذف میکنی. اونقدر حذف کن که حذف دانتان پاره شود. و در مورد هولوکاست بگم که چرا در مورد موضوعی که به ما ربطی نداره ما کاسه داغتر از آش بشیم وضررش رو هم ما ببینیم نه اونایی که این کار ها را کردند؟
  • محمد ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    ناشناس 14:48!!!! از مغزت استفاده كني ضرر نمي‌كني! اون تعدادي كه رأي ندادن 15 ميليون بودن، ضمناً هيچ ويژگي قابل توجهي كه رغبت كنند به روحاني رأي دهند نيافتند. ثالثاً مردم نمي‌توانند بر خلاف قانون اساسي درخواستي داشته باشند. متوجه كه هستي؟!
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    پاسخ بند 1: مردم رو فريب دادند.
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    واسه اينكه پدر و مادرها عوض تربيت ديني بچه ها، دائم اون‌ها رو نشوندن پاي ماهواره و برنامه‌هاي مستهجن، لذا ديگه كلام حق تو گوش بعضيا نميره. البته لقمه حرام هم بي تأثير نيست.
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    هر طرفی از افراطی های کشورش ترسیده
  • میلاد ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    بعد از سلام از عموم تحلیلگران واقعی و روشن فکر که از برنامه های امریکای جنایتکار و صهیونیست اشغالگر اطلاع دارند استدعا دارم رسالت قلم را بجا اورند و روشنگری کنند که فردا دیر است ما را چه شده است که به تماس با شیطان بزرگ موفقیت بگوییم اقای دکتر شریعتمداری این تحلیلها باید ادامه داشته باشد خواب تلخی برای ما دیده اند دوباره باید انهاییکه معنای ارزش و بصیرت را می دانند همت کنند و روشنگری ما هرچه داریم از نداشتن رابطه با امریکا به دست اورده ایم
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حتما مک فارلین گیت منظور تان است آمریکا کیلوئی چند برو بااا
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    یک عده از این پاچه خوارهای آمریکا چقدر نسبت به احمدی نژاد عقده دارند
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    اين مقاله صرفنظر از اينكه نويسنده اش كي باشه با بهترين منطق ، اتفاقات انجام شده رو به چالش كشيده و به اصطلاح علاقمندانِ ايجاد سريع و بي هدف و كوركورانه ي رابطه با امريكا رو در آچمز قرار داده.
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    نتیجه انتخابات عوض شد 19 میلیون !!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    چرا ما نمی فهمیم اخه امریکا این شیطان بزرگ هیچ گاه تا زمانی که انقلاب اسلامی ایران را از ریشه کن فیکون نکند از پا نمی نشیدن. من موندم به خدا چرا اقای طریف در نشست با .... و اقای کری چرا این طوری می خنده انگار تو عمرش ارزوش بوده با مقامات امریکا بشینه بعدش اقای نجفی نکنه توهم زده که اون عتیقه ایشون با هنرش یا هر کس دیگه تونستن به چنگ بیارن بابا طرف خواسته مثل خوراک جلوی سگ انداخته(شرمنده از این جمله) اگر نمی خواست شما اقایون با کدوم دیپلماسی می گرفتیدش خمینی عزیزم: در این کشور هیچ کس اجازه ندارد با امریکا گفتگو کند من به عنوان ایرانی کلی از اون ارتباط به ظاهر تلفنی خجالت کشیدم حکایت امریکایی ها اینطوریه که صورت ما رو از یک جهت می بوسه(البته ای کاش بوسه بود حالا....) طرف دیگه ی صورت رو هی سیلی می زنده طرف از هیچ موضعی کوتاه نیومد ولی هی گفت ایران باید ایران باید ایران بله ما اگه .... خجالت داره نمی شد ابرو داری کردی اون 15 دیقه رو هم همین طور با عزت می اومدی.... همینه دیگه اخ اگه یک کلمه یکی از فرمایشات رهبر عزیزم انجام می شد می شد گوشه ای از حکومت علی (ع) رو تجربه کرد خواهش می کنم نظرم رو بزار
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    درود به تو انسان بزرگ که حرف حقو زدی!
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    مگه جنابعالی بگی!!!
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    حسین شریعتمداری استاد بصیرت
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    وای بر شما که فکر میکنید رابطه با آمریکا بخاطر شکم گنده کردنه.از سیاست و اقتصاد و زمین و زمون فقط همینو فهمیدید...
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    فرزند شهید عزیز، در اسکاندیناوی چه میکنی برادر؟ کمتر خالی ببند. رابطه شرافتمندانه با آمریکا واسه منافع 80 میلیون نفر ایرانی لازمه.
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    این نظرتو استثنائا چاپ کرد که مثلا بگه نظراتو چاپ میکنه...
  • مهدی از قم ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    سلام و درود خدا براین مرد راستین و بصیر که اگر ایشان نبود من نمی دانم تحلیل های درست را از که باید می شنیدم،ای کاش جان دادنی بود تا من جانم را فدای او میکردم،آقای شریعتمداری انصافا خدا حفظت کنه که مرد بزرگی هستی،ای کاش میتوانستم خادمت باشم تا ذره ای از ارادتم به شما را نشان داده باشم والسلام علی من اتبع الهدی
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    آقای ادب! جواب بچه های میلیونها پدری که تو این مملکت به خاطر وضع بد اقتصادی (ناشی از تحریم) نمیتونن مایحتاج زندگیشونو تامین کنن تو میدی؟ یا جواب میلیونها تحصیل کرده بیکار؟ یا جواب کارگرای اخراج شده از کارخونه های ورشکسته و خونواده هاشون؟ و جواب ... مشرق چاپ کن لطفا.
  • شیما ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    24 سالم به نظر شما بود خودت بگو چی شد؟انگار اون موقع تورم نبود،حالا درسته تورم هست ولی در کنارش کلی چیز بهترم به دست آوردیم نمیدونی بدون.
  • علی ترابی ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    بنظرم یک عملیات مرصاد سیاسی و یا مرصاد نفوذی در پیش داریم اگه بشه چی میشه خدا کمکان کند
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    تحلیل قابل توجه بود
  • علی ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    چونکه دولت عراق کاملا تغییر کرده ولی امریکا نه چونکه نخست وزیر عراق گزینه ایه که ما اون رو توی همین کرج پرورش دادیم چونکه رئیس جمهور عراق از بین گزینه هایی که ما مطرح می کنیم انتخاب می شه چونکه بازار عراق توی دست ماست چونکه تا تقی به توقی می خوره نیروهای حزب الله عراق از منافع ما حمایت می کنن چونکه خیلی از آدمای کله گنده عراق و حتی محافظای آدمای کله گنده عراقی همه شون توی ایران پرروش دیدن چونکه قبل از هر کاری رئیس جمهور عراق اول با اینجا هماهنگ می کنه در مورد آمریکا هم یه نه به آخر همشون اضافه کن. آمریکا به خاطر نفوذ وحشتناک ایران مجبور شد که از عراق بیاد بیرون.
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    چون یکی مثل تو خوابیده و داره سیگار میکشه.
  • عبدلله ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    اره بهتره ورش داريم . شلاق هم بد نيست چندتا شلاق بزنيم پشتش حالش جا بياد . شما تفنگ داري؟ ميشه ترورش هم كردا.
  • وفا رحمتی ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    بیشتر نظرات شما خوانندگان را خواندم اغلب بچگانه و دور از منطق . عزیزان بدانید که در شورای امنیت ملی که ریاست ان با مقام رهبریست این روند برنامه ریزی شده است . ما در سه کشور عراق سوریه و لبنان به قدرت نفوذی زیادی دست یافته ایم . اکنون باید این نفوذ به ثبت برسد و رسمی شود . با مذاکره با امریکا که خود را ارباب جهان میداند این مسیله رسمیت میابد و بعلت گرفتاریهای مالی اش حاضر میشود امنیت منطقه و خلیج فارس را ما بعهده بگیریم . اگر روزی امام ره در ارتباط با امریکا و همینطور رهبریت پیشقدم نبودند به علت ان بود که ایران قدرت لازم را نداشت تا در یک سطح با انها معامله کند . لیک امروزه شرایط زمانه و منطقه به گونه ای دگر است انها نتوانستند در سوریه کاری به پیش ببرند اکنون به ما محتاجند و بهترین موقع برای معامله است . در ضمن اقای روحانی بزرگ شده در متن کادر رهبریت نظام است . اقای شریعتمداری حرفهایش برای اینکه خودی نشان بدهد میباشد و بس چه نمیتواند و نمیشود که از روحانی سابقه بیشتر خدمات داشته باشد و یا بیشتر مورد اعتماد امام و رهبریت باشد . جواب او خاموشیست . حتما بعضی از شماها خواهید پرسید پس چرا مقام رهبری فرمان به سکوت به او را نمیدهند جوابش بسیار اسان است و ان اینکه مخالفتهای او باعث میشود تا قدرت چانه زنی مذاکره کنندگان را بالا ببرد .. انها میتوانند از او یک لولو بسازند برای انها .. اما در حقیقت او عددی نیست و برای کامل شدن طرح وجودش فعلا لازم میباشد . خودتان را زیاد به دردسر نیندازید به فرمان رهبری توجه کنید و اطاعت کنید .. زمام امور در دست فقیه واجب الشرایط میباشد انها به ما تهمت بی مسیولیتی میزنند باید ما با دنیا بصورتی دیگر بر خورد نماییم موقع انزوا سپری شده چهره واقعی و قدرت لازم را اکنون برای اینکه در منطقه نفوذ بیشتر داشته باشیم دارا میباشیم . برای همین صحبت از تعامل رفع هرگونه سوظن میباشد.
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    والبته از خدمات دكتر عزيز: تورم بالاي 50 درصد + رشد اقتصادي منفي = درامد نفتي هفتصد ميليارد دلاري
  • عليرضا ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    شما چند سالته ؟ ازدواج كردي و خرج زن و بچه و احيانا مريضي را ميدهي ؟؟ اي كاش سخنان مولا علي مظلوم هميشه تاريخ را تفسير به راي نكنيد . علي(ع) ميفرمايد: از دري كه فقر وارد شود از در ديگر دين و ايمان خارج ميشود.
  • رامین ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    بجای انتقاد اجازه بدیم دولت کارش روانجام بده مطمئن باشید وباشیم هرآنچه که در یک سیاست خارجی اتفاق می افته توسط گروهی تصمیم گیری واجرا می شود در حال حاضر این رفتاردولت آخرین وبهترین راه حل بوده است
  • ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    مخالفانی که نظردادند هیچکدوم نتونستند جواب یک پاراگراف مطلب فوق را بدهند وفقط احساسی نظردادند که این یعنی جواب وحرف حساب نداشتن.
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    احمدی نژاد سال پیش برای زیارت اوباما خیلی تلاش کرد منتها به دلایل زیادی او را تخویل نگرفتند.
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    1سوال چالش برانگیز روسها و چینی ها چه خدمتی کردن بهمون کردن که امریکاییها کردن جفتشون 1 جورن!!!! ما به امریکا نیاز داریم تا اون به ما. امریکا زیر فشار تحریمه؟؟؟؟ چشاتونو وا کنین.... مشرق اگه مردی چاپ کن
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    همون امام بزرگوار می فرمایند طوری در زندگیت برنامه ریزی کن که انگار صد سال زنده ای آقای مرفه بی درد برو بچرخ ببین مردم چی میکشن شاید اصلن نخان آقای محترم زوری که نمیشه طرفو برد بهشت... منتشر کن.
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    گشنگی نکشیدی عشق از یادت بره مرفه بی درد
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    مغلطه نکن بچه جون
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    نعوذ بالله شما با این حرفت به کسی که صلح حدیبیه بسته هم ...؟؟؟؟ فک هم میکنی؟؟؟؟
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    آقای جنگجو برو سوریه بجنگ با معاندین. نشین پشت پی سی!!! اینو یکی میگه که دست به اسلحه باشه نه تو که نون و آبت فراهمه.. نشستی شعار میدی بچه قرطی!!!
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    ههههههههههههههههههههههههه
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    نه بابا
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    حق همیشه پیروز است
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    احسنت
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    علی با حق است و حق با علی
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    مشرق خاک بر سر برو دنبال کارت
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    استاد حسین شریعتمداری دوستت داریم
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس جان از کی تا حالا کیهان شده تربیت دینی؟! تربیت دینی مهم نیست.همه دیندارند.بنی امیه هم دیندار بودند و با شعار دینی امام حسین را کشتند.
  • مجید ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    وفاآلمانی!حتما نظری که تو دادی خیلی منطقی ومستدل بود وخیلی بزرگانه.انقدرهم ازرهبری خرج نکنند این اصلاح طلبا.اونا که به ولایت فقیه اعتقادچندانی ندارند.نباید هم منتظر باشیم رهبری خودشو بندازه جلو وحرف بزنه پس ماچکاره ایم.مگه رهبری موافق برقراری ذلیلانه ارتباط باامریکاست؟
  • مجید ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    حداقلش اینه که روسها وچینی ها به فکرساقط کردن نظام مانیستند هواپیمای مارو نزدن منافقین روپناه ندادن وازشون حمایت نکردن شروع کننده تحریم نبودن خیلی قطعنامه هارو برعلیه مابود وتو یاتعدیل کردند...
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    اخه چقدر کوته فکری میگی رابطه تجربه با امریکا مگه در دولت پهلوی ما رابطه نداشتیم البته که داشتیم اون هم از نوع ارباب رعیتی
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    احسنت برگیلدا
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس 23:20شرف رو از امریکا طلب میکنین
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    لطف بفرماييد سوال قبلي مرا جواب دهند. متشكرم
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس 19 خفه شو لطفا /منظورت کدوم کردار نامناسب اینکه طرفدار حق و ولایتیم و سر سازش با دشمن نداریم به هیچ قیمتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    خالی بند!!!!!!!!!
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    اگه کلمه تحجر رو بلد نبودین دیگه چه دست اویزی براتون میموند؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    اینا خودشونو زدن به خواب و الا ادم خواب رو میشه بیدار کرد اما ادم خواب زده رو هرگز !!!!!!!!
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    برا رنگ کردن بعضی از مردم لطفا به همه ملت ایران توهین نکنین 9:17
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    شریعتمداری داره تلنگر میزنه که بیدار شین
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    موافقم سید جلال
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    تو خوش بین مملکت فروش
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    شما اهالی جلبک سبز خداییش به فکر هم و غم مردمین یا به فکر تیشه به ریشه مردم زدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    نقطه حساس دشمن مسئله هولو کاسته مگه نمیگن در مقابله با دشمن بزن تو نقطه حساس!!!!!!!
  • سجاد حزب الله ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس ، برادر یا خواهر بزرگوارم شما از کجا فهمیدی که من حزب اللهی نیستم؟! خدا خیرت بده! هر کس که با نظر تند ، با زبان و ادبیات تند ، با افراط مخالفت کنه در جمع حزب الله هست!! اینو بدون عزیزم فان حزب‌الله هم الغالبون و الا ان حزب‌الله هم المفلحون
  • محسن ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس جان،اگه تربیت دینی خودتو از کیهان میگیری برو یه فکر اساسی به حال دینت بکن!
  • محسن ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    امسال تو بی ادب که نون مفت و بی دردسر میخورن بایدم از این حرفا بزنن،بقیه نهج البلاغه رو هم بخون تا ببینی خیلی جاهاش از کوته فکرایی مثل تو خرف زده
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    عصاره سانسور منظورته دیگه.
  • اعتدال نه افراط ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    من 27سالمه؛بلطف آقای احمدی نژاد هیچی ندارم؛نه کار؛نه تحصیلات..نسله سوختم..8سال زندگیمو آقای احمدی نژاد بافتواهای صدمن یه غازش هدر داد؛دشمن ما ترکیه وعربستان وکشورای حاشیه خلیج فارسن که بلطف انزوای ایران تو جهان چشم طمع به خاکمون دارن؛امریکاییا خیلی بهتر از روسا وچینیاکه فقط دارن ازمون امتیازمیگیرن ونفعشون تو انزوای ایرانه ؛نیروگاه بوشهر وکالاهای چییه بنجل نماد همین سواستفاده هاست؛امریکا خیلی کمترازعربا وروسا مردم مارو کشتن..جواب اونارو کی میده الان که با روسا وعربا وعراق رابطه داریم؟
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    جز توهین هیچی بلد نیستین با استدلال سرکار علیه نعوذ بالله صلح حدیبیه رو هم سابشکارا بستن. خجالت نکش بگو
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    1- شما كه اصول گراي خوبي هستي دوست داري علف بخوري نوش جان ! گواراي وجود !‌ هرچه قدر دوست داري بخور ! البته عمرا تا حالا يك شب گرسنه خوابيده باشي! ولي نوزاد شير خشك مي خواهد ، ريشه گياه تلخ نمي تواند بخورد ! 2- امام خميني (ره) : اگر از آمريكا بگذريم از آل سعود نخواهيم گذشت. (اگر توانايي درك اين حرف را داشته باشي)
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس 13:53 برو بمير كه جهنم برات كمه.
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    به ما ربطي داره، چون انسانيم، آدميم، وجدان و خدا داريم. البته بعضيا فقط شكم دارن!
  • محمد ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    سركار خانم "وفا رحمتي" خيلي مغروري! مگه معيار و خط كش تويي كه ديگران خودشان را با تو بسنجند؟! متن طولانيت چيزي رو عايد خواننده نميكنه. رهبري نگاه ميكنن كه در جامعه چقدر مطيع و فرمان‌بردار هست. ما اگه حرف نزنيم و روشنگري نكنيم، اون وقت رهبري تنها ميشن. ما بايد كمك كنيم. در ضمن هر روز 1000 خبر در كشور پيش مي‌آيد، آيا براي هر روز منتظر صحبت رهبري هستيد؟! رهبري اصول را گفتند. اينكه مسئله اين و آمريكا، مسئله اعتقادي است، مسئله مرگ و زندگي است. آمريكا را شيطان مي‌دانند. اين براي ما حجت است، براي شما اگر حجت نيست، اشكال از ما نيست.
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    هيچ چيز جاي انتقاد رو نميگيره.
  • شادباش ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    حضراتی که نظر مخالف دادن هیچکدام منطقی نتونستن یه تحلیل درست وحسابی بنویسن فقط فحش دادن اونوقت جالب اسم خودشون را میذارن ازاد اندیش زنده باد مخالف اعتدال گرا "سردار قلم حاج حسین اقا خسته نباشی دلاور میبنی که قافیه حضرات به تنگ امده"
  • شعبان ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    تو یا نمیدونی تحلیل چیه یا عالی.
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    در مورد آن دوستی که روسیه را دوست ما دانسته بود شدیدا مخالفم ابرقدرتی که حالا شکست خورده و نیازمند است سر هر پروژه ای مملکت ما را در این سالها غارت کرده و در دو دولت قبلی هم که آقای پوتین هم که ما را وادار به قراردادهای ننگینی کرده است حالا حسین آقا نتیجه مذاکره برای مذاکره که مرگ تدریجی و فشار به مردم ما و افزایش تحریم هاست حالا هم که می گی مذاکره نتیجه اش شکست است و در شکست آن از هیچ اقدامی فرو نمی گذاری حالا بگو چه کنیم
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    الکی شاه عباس رو خراب نکن. خیلی بهتر از اعتدال گرایان مارک پسبان بود.
  • علی ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    گذر زمان مشخص کننده حقیقت است.اما انسانهای آگاه زودتر از دیگران با تحلیل منطقی به حقایق دست می یابند.اجرکم عندالله.من فقط پیرو منطق هستم،و اشکال منطقی پیدا نکردم.
  • ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    رئیس جمهور انتخاب شده شما هشت سال با روش شما آبشار زد تو زمین حریف و وضعیتمون به این روز افتاد شما رو به اعتاقادتون قسم بزارید دکتر کارش رو بکنه البته اگه از " رهبری " برای نظام دلسوزتر نیستید
  • saeed ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    مهم نیست کی تماس گرفته مهم دستاورد تماس است شما اصل را رها کرده ایدبه فرعی ات چسپیده اید بایدسوال شود در رابطه باچی صحبت شده مهم این است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 34سال شعار دادیم نتیجه چی شد؟؟؟؟ الان وقت خودنمایی ایرانی ازاد وصلح طلب است به دنیا ثابت کنیم ما بافرهنگ وبادرک درستی ازشرایط موجود دردنیا گام هایی محکم برمیداریم توپ رادر زمین انها بیاندازیم تا ثابت کنیم که مشکل ازما نیست؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    خوشا روزي كه آقاي شريعتمداري به سازمان ملل برود و ببينيم چگونه مي خواهد بدون عيب ونقص صحبت كند.
  • ناشناس ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    آمریکا شیطان بزرگه.باور کنید به زودی نامردیش رو ثابت میکنه.
  • علی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    برادران و خواهران عزیز بزرگترین روشی که دشمن میتواند بر ما غلبه کند همین نفاق است ، پس لطفا به نظرات هم احترام بگذارید. اگر آقای روحانی کاری کرده برای ما مردم ایران و اگر آقای شریعتمرداری هم چیزی می گوید باز برای مردم ایران است ، پس همه چیز برای ما مردم است حالا ما مردم بیفتیم به جان هم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس